typ soutěže

Soutěž probíhá formou soutěžního workshopu, který má následující parametry:

Podle předmětu řešení je soutěží urbanistickou. 
Podle záměru řešení se soutěž vyhlašuje jako projektová.
Podle průběhu se soutěž vyhlašuje jako dvoufázová. V 1. fázi připraví týmy urbanistickou, dopravní a krajinou koncepci, která bude ve 2. fázi rozpracována do podrobnějšího návrhu.
Podle okruhu účastníků se soutěž vyhlašuje jako užší. Na základě otevřené výzvy k podání žádosti o účast bude porotou vybráno maximálně 5 uchazečů, kteří postoupí do 1. fáze soutěže. Do 2. fáze postoupí 2–3 účastníci soutěže.
Soutěž je neanonymní, soutěžní porota, tedy i zadavatel budou vést se soutěžícími v průběhu workshopů přímý dialog.

 

předmět soutěže

Předmětem soutěže je nalezení celkové koncepce a optimálního urbanistického řešení dopravního uzlu a souvisejícího území u Nádraží Hostivař. Cílem soutěžních týmů je navrhnout celkovou urbanistickou strukturu, koncepci krajiny ve městě navázanou na osu Měcholupského potoka a dopravní koncepci s důrazem na kvalitní obslužnost území. Součástí návrhu je také umístění a koncepce nového úřadu MČ Prahy 15, nové polikliniky a další potřebné občanské a veřejné vybavenosti doplněné i obchody a služby, tak aby se místo stalo čilým společenským centrem Hostivaře.

 

zadavatel

Zadavatelem soutěže je společnost Zelená Hostivař ve spolupráci s hlavním městem Praha, městskou částí Praha 15 a Institutem plánování a rozvoje hlavního města Prahy na základě Dohody o spolupráci při rozvoji území Nového centra Hostivař. Organizátorem soutěže je společnost 4ct ve spolupráci s Janou Kusbachovou a Zuzanou Konečnou.

 

zadání soutěže

Cílem soutěže je vytvoření celkové strategie rozvoje území. Tato strategie se stane dlouhodobým plánem, který bude postupně naplňován. Navržená strategie by měla vést ke zlepšení dopravních vazeb, doplnění potřebné občanské vybavenosti i služeb a zároveň být ekonomicky i environmentálně udržitelnou. Cílem je vytvořit v Hostivaři nové centrum, které bude pulzovat v průběhu celého dne.

Hlavními prioritami v rámci transformace řešeného území je přeměna dopravně-zatížených ploch na kvalitní veřejný prostor s komfortními přestupními vazbami, realizace bytů k trvalému bydlení a vytvoření chybějícího centra Hostivaře – náměstí. Součástí nové zástavby by měla být budova úřadu městské části Praha 15 a poliklinika.

Záměrem zadavatele je navrhovat udržitelné bydlení, hledat inovativní environmentální řešení a definovat předpoklady pro vytváření komunity.

 

harmonogram

Vyhlášení otevřené výzvy o účast v soutěži:
6.9. 2023

Příjem žádostí o účast:
do 29.9. 2023 do 17:00 SELČ

Výběr soutěžících:
17.10. 2023

 

1. fáze soutěže:

1. soutěžní workshop – prohlídka území: 15.11.2023

odevzdání konceptu: do 2.2.2024 do 17:00

2. soutěžní workshop – prezentace konceptu: 20.2.2024

 

2. fáze soutěže:

odevzdání návrhu: do 26.4.2024 do 17:00

soutěžní workshop – návrh: 14.5.2024

Veřejná výstava soutěžních návrhů: do 3 měsíců od oznámení rozhodnutí o výběru nejvhodnějšího návrhu.

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.