Ve Švehlově sokolovně proběhl první soutěžní workshop, náplní bylo seznámení soutěžících s řešeným územím

Workshop určený vybraným soutěžícím zahájil první fázi urbanistické soutěže „Nové centrum Hostivař“, která má za cíl najít optimální urbanistické řešení dopravního uzlu a související území u Nádraží Hostivař. Zadavatelem je společnost Zelená Hostivař patřící do skupiny JRD Group ve spolupráci s Městskou částí Praha 15 a hlavním městem Praha.

V první části soutěže bylo vybráno pět postupujících týmů (Pavel Hnilička Architects-Planners, s. r. o., Pelčák a partner architekti, s. r. o., gogolák + grasse, s. r. o., UNIT+A69+DUA+Land05+ONPlan, agps architecture ltd.), jejichž zástupci se společně s porotci a přizvanými odborníci zúčastnili workshopu.

V dopoledních hodinách proběhla společná prohlídka řešeného území doprovázená komentáři organizátora soutěže a tvůrce zadání společnosti 4ct. Soutěžící si prohlédli neutěšený stav území, včetně tramvajové smyčky, Hostivařského nádraží i okolí Měcholupského potoka.

V odpoledních hodinách byly pro soutěžící připraveny krátké přednášky k jednotlivým aspektům soutěže ve Švehlově sokolovně. Soutěžící se tak mohli osobně seznámit s jedním z  důležitých komunitních míst na Praze 15. Organizátoři soutěže představili soutěžní proces a obsah zadání. Petr Valeš ze společnosti JRD představil enviromentální principy, které by se měly stát základem pro návrh nové bytové výstavby. K soutěžícím promluvili zástupci Prahy 15 – starosta Michal Fisher a místostarosta Petr Neumann, který je i členem soutěžní poroty. Vodní hospodářství městské části shrnul místostarosta Michal Frauenterka.

Jednotlivá témata zadání okomentovali přizvaní odborníci z Pražské developerské společnosti a Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy. Soutěžící měli po celou dobu workshopu možnost pokládat otázky všem přednášejícím i porotcům. Debata byla vedena především o dopravním řešení, které je pro řešené území klíčové.

V únoru 2024 čeká soutěžní týmy první odevzdání konceptů, které budou osobně prezentovat porotě na druhém workshopu. Následně do další fáze soutěže postoupí maximálně tři týmy, které budou mít šanci svůj návrh dopracovat do finální podoby a bojovat o celkové vítězství v soutěži.

Foto: Karolina Ketmanová

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.